שתפו:

מימוזה

חיפוש מתכונים:

דברים שלא עושים עם שפרוטים:

* לא פותחים קופסה כשיש לכם "רעב קטן", כי כשמו הוא - הוא קטן ואין סיכוי שתחסלו את הצנצנת בעצמכם. אז היא תיוותר פתוחה במקרר ותדביק את העומדים בקרבתה (ובואו נודה בזה, גם את כל היתר) בריחה הדומיננטי. לריח הזה יש נטייה להימאס אחרי זמן מה (חצי שעה תספיק!), מה שגורם ליתר הדיירים לעוות את פניהם בשאת נפש, כאשר מוצע להם שפרוט מעושן על פרוסת לחם שחור. חבל שפטנט הריח המאוס אינו עובד על שוקולד, פיצות ופחמימות אחרות.

 * לא אוכלים שפרוטים ללא ציוד מגן. אם חשבתם שפרוסה קלויה, מרוחה במיונז ומעוטת בעיגול מלפפון חמוץ ועגבניה עם שפרוט שמנמן עליה תספק הגנה לבגדיכם (לרצפה, לספה ואף לשטיח) - חשבו שנית. השמן נוטף, גם אם סיננתם אותו כמה פעמים ולא תצליחו להימלט ממנו ולכן יישמו את העצה של הדיאטניות - אוכלים (שפרוטים) רק ליד השולחן עם צלחת וכל הסיפור.

* גם אם התאהבתם באופן לא אופייני שכזה במאכל בעל הריח המפוקפק הזה - אל תשכנעו אחרים לעשות כמוכם. אל תציעו אותו לאלה שלא חושדים בדבר והכי אל תביאו אותו כמנחה או כפריט אכיל לארוחה משפחתית (במידה והתבקשתם להביא סלט פשוט). המחווה הפשוטה הזאת עלולה לגרום לאחרים לתהות על שפיותכם, על מידת האמפטיה שלכם ואף קיום בלוטות טעם בפיכם. אוהבים שפרוטים? נהדר. תאכלו לבד, בבית. לא צריך חושך - הסלט הזה יפה. 

מרכיבים:
  • 3 תפוחי אדמה, מתאימים לבישול
  • 2 גזרים בינוניים
  • 4 ביצים
  • צנצנת שפרוטים גדולה (240 גרם לפחות)
  • 1/2 בצל, קלוף
  • 6 כפות מיונז טעים
הכנה:

1. שמים בסיר את תפוחי האדמה והגזרים בקליפתם וממלאים אותו במים קרים. מוסיפים כף מלח ואת הביצים ומביאים לרתיחה. מבשלים כרבע שעה ומוציאים את הביצים עם כף מחוררת לתוך קערה עם מים קרים. ממתינים כחצי דקה ומוציאים אותם. שומרים בצד. מקלפים את הביצים ומפרידים בין החלבונים והחלמונים המבושלים. 

2. ממשיכים לבשל את תפוחי האדמה והגזרים כ-45 דקות נוספות או עד שהם מוכנים. מכבים את האש, שופכים את המים הרותחים וממלאים את הסיר במים קרים. כעבור כמה דקות, אפשר לקלף את תפוחי האדמה בקלות, ללא צורך בקולפן. מקלפים גם את הגזרים ושומרים בצד.

3. מוציאים את השפרוטים והנוזלים לקערית מרק ריקה ומועכים אותם עם מזלג למשחה אחידה. כדאי להיפטר מהזנבות וחלקים קשים אחרים. 

4. שמים מחצית מכמות השפרוטים בקערת הגשה בינונית. מיישרים לשכבה אחידה בעזרת מזלג.

5. קוצצים דק מאוד את הבצל ומפזרים מחצית ממנו על שכבת השפרוטים.

6. קוצצים את החלבונים לקוביות קטנות ומפזרים מחצית מהכמות מעל שכבת הבצל. מוסיפים שתי כפות מיונז מעל ומצפים את שכבת החלבונים בשכבה אחידה.

7. פורסים את תפוחי האדמה ואת הגזרים לקוביות קטנות (עד 0.5 ס"מ). מפזרים מחצית מתפוחי האדמה על שכבת המיונז. 

8. מפזרים מחצית מכמות הגזר מעל שכבת תפוחי האדמה. מוסיפים שתי כפות מיונז מעל ומורחים עד לציפוי אחיד.

9. חוזרים על השכבות על מחצית המרכיבים השנייה - מתחילים משפרוטים ומסיימים במיונז. 

10. מגרדים מעל בפומפייה דקה את החלמונים. מפזרים לשכבה אחידה עד לציפוי פני כל הסלט. מניחים לסלט לעמוד לפחות כשעה לפני ההגשה.