שתפו:

עוגת דובדבנים

מתוקים

קייצי וקליל

חיפוש מתכונים:

עוגות זה דבר מפחיד. אומנם לא ברמה של צונאמי או רעידת אדמה אבל הן משתלבות להן יפה באזור של הלא נודע. אתם יודעים איך זה נכנס לתנור, אבל לרוב לא יודעים איך זה ייצא: האם אבקת האפייה תועיל בטובתה לפעול, האם היא תועיל בטובתה לא לפעול יותר מידי, האם התבנית תשרוד את הפרידה מהעוגה או שמא תדבק בחיבוק מוות לציפוי שלה והכי חשוב האם היא תהיה טעימה, טובה ומוצלחת. נכון אומרים שניסיון עושה את ההבדל, אבל נראה את המנוסים מגיעים לאותה תוצאה במטבח זר להם, עם תנור וגחמותיו, תבניות וחרדות הנטישה שלהם ומרכיבים הלבושים אחרת מהרגיל. לכן, אני מעדיפה עוגות פשוטות, עם מרכיבים שאפשר לספור על יד אחת ומקסימום להשאיל אצבע נוספת. גם עוגות בלי יומרות חזותיות עושות לי את זה, שכן כשזוללים בלילה, הכול נראה אותו דבר. בקיצור, הנה עוגה נחמדת ופחות מפחידה מן האחרות, היא מבטיחה לצאת טוב בלי דרישות מצידה, רק תסדרו יפה את פירות היער - כי מה שחשוב זה הבפנים.

מרכיבים:
  • 3 1/2 כוסות קמח לבן רגיל
  • 200 גרם חמאה קרה
  • שקית אבקת אפייה
  • קורט מלח
  • גביע אשל/שמנת חמוצה
  • 500 גרם דובדבנים ללא חרצנים או פירות יער קפואים
  • 8 כפות סוכר לבן
  • אבקת סוכר לקישוט
הכנה:
  1. מחממים תנור ל-180 מעלות, מרפדים תבנית אפייה עגולה בנייר אפייה.
  2. מנפים את הקמח לקערה גדולה, יחד עם שקית אבקת אפייה וקורט מלח. מגרדים פנימה 200 גרם חמאה קרה. 
  3. משפשפים את תערובת חמאה וקמח בין הידיים, עד שכל החמאה נטמעת בתוך הקמח.
  4. מוסיפים גביע אשל ומערבבים בעזרת הידיים לבצק גמיש. עד שמתקבלת קערה נקייה.
  5. מחלקים את הבצק לרבעים. מרדדים רבע בצק למלבן ארוך וצר.
  6. מניחים את הדובדבנים בטור במרכז המלבן ומפזרים עליהם 2 כפות סוכר. סוגרים את הדפנות בצדדים, כך שנוצר צינור ממולא עם שני קצוות פתוחים. סוגרים קצה אחד ומתחילים לגלגל את הצינור לשבלול. מעבירים לתבנית.
  7. חוזרים על הפעולה עם הרבעים האחרים, כאשר כל פעם מחברים את הצינור לקצה של השבלול. את הקצה של הצינור האחרון סוגרים היטב.
  8. אופים בתנור שחומם מראש כ-50 דקות. כדאי לבדוק בעזרת קיסם לקראת סוף האפייה אם הוא נאפה מבפנים. מוציאים את המאפה מהתנור, מניחים לו להתקרר. מפזרים למעלה אבקת סוכר בנדיבות.

* מתיקות המאפה תלויה במתיקות הפירות, ולכן אם יש לכם דובדבנים חמוצים, כדאי להוסיף יותר סוכר.