שתפו:

עוגיות שקדים ללא קמח

מתוקים

בקלי קלות

פרווה

חיפוש מתכונים:

בתוך המוני עננים, חיה לה עננית חיננית. כל יום הייתה עושה את דרכה ממקום אחד לאחר ובדרך תוהה על טיב העולם. לא פעם שמעה עננים אחרים מדברים על מהות, על ייעוד ובעיקר על צורה. "הנה זה ענן נכון, הוא לבן בדיוק בגוון הנכון, עגלגל במידה הנכונה והעיקר, רואים שהוא משקיע בעצמו". "הנה שם עננית אחרת בגוון מתאים, אם כי טיפה אפרפר... רואים שכבר הורידה גשם ושום דבר טוב לא ייצא ממנה. 

כל פעם אחרי שיחות כאלה, הייתה מתבוננת בהשתקפותה ומחפשת סימנים לכך שהיא לבנבנה מספיק, רכה מספיק, נכונה מספיק. אבל אף פעם לא מצאה לכך אישור חיצוני. "כנראה אני בכל זאת לא נכונה מספיק" נאנחה ופנתה לחברתה העננית המוצלחת. העננית המוצלחת הייתה נפלאה בפי כולם, אולם גם היא הייתה מאבדת את עצמה בחיפושי סימנים בהשתקפויות ופונה לעננית הגשם הקרובה. וכך מאחת לשנייה, המעגל נסגר. החיננית בהתה בעננית נסערת ובוכייה שהשתפכה מולה וזכתה בהארה. "אני יודעת איך תהיי מושלמת", לחשה בהתרגשות, "כל שעלייך לעשות הוא להעביר את המסר "את נפלאה כמו שאת" להבאה בתור". מאז כל הענניות מושלמות, אפילו האפרפרות יותר או השרופות מעט, אבל זה כבר מתכון אחר.

מרכיבים:
  • חלבון ביצה
  • 2 כפות כפות שטוחות אבקת סוכר
  • 150 גרם שקדים פרוסים
  • קורט מלח
הכנה:
  1. מחממים תנור ל-100 מעלות, מרפדים תבנית בנייר אפייה.
  2. מקציפים חלבון ביצה עם קורט מלח. כאשר מתחיל להיווצר קצף רך, מוסיפים אבקת סוכר. ממשיכים להקציף עד שאבקת סוכר נטמעת ומכבים את המיקסר.
  3. מקפלים פנימה פרוסות שקדים מולבנים.
  4. מניחים כפיות מהתערובת במרווחים של 5 ס"מ על נייר אפייה. אופים בתנור שחומם מראש במשך כשעתיים, או עד שהעוגיות משמיעות צליל עמום כאשר נוקשים על התחתית שלהן. לקראת סוף האפייה ניתן להפעיל טורבו לייבוש העוגיות. שומרים בכלי אטום, עד 4 ימים.