שתפו:

צ'יפס ארטישוק

צמחוני

בקלי קלות

חיפוש מתכונים:

בתקופה הזאת מסביב ל-1 לינואר משהו באווירה גורם לי להתגעגע לדברים שהיו. לפעמים זה כבד, כמו געגוע לחבר טוב שכבר לא חלק מהחיים שלי ואפילו כוכב נופל או משאלת יום הולדת לא יגרמו לנו לחזור להיות "כמו פעם", לא משנה כמה נשתדל. לפעמים זה געגוע אנוכי לחיים בדירה הראשונה שלנו, כשלא היו לוחות זמנים וחובות והכל נראה רצוף ימי שבת עמוסי טיולים וספונטניות. ולפעמים אני פשוט מתגעגעת לצ'יפס. כן, לדבר הזה עם המעטה הפריך והפנים הרך, ששורף את הלשון וקורא לחברים נוספים לבוא אחריו (כי כולם יודעים שאין דבר כזה לאכול רק צ'יפ אחד). 

החצי אומר, שאין טעם לחלום על דברים חסרי סיכוי, אני נוטה שלא להסכים. להלן ההוכחה: צ'יפס עם מעטה פריך ופנים רך ובדיוק כמו חברו המוכר יותר, גם מצ'יפס ארטישוק איאפשר לאכול רק חתיכה אחת. ראו הוזהרתם.

מרכיבים:
  • חבילת תחתיות ארטישוק
  • שמן לטיגון עמוק
  • מלח גס
הכנה:
  1. מפשירים את תחתיות הארטישוק, שוטפים במים, סוחטים בעדינות ומייבשים במגבת נייר.
  2. מחממים שמן בסיר עם תחתית עבה, לטיגון עמוק. כדאי לבדוק לפני הכנסת פרוסות הארטישוק שהשמן מספיק חם, ע"י הכנסת ידית של כף עץ לתוך השמן. אם רואים בועות, אפשר להתחיל לטגן.
  3. בזמן שהשמן מתחמם, פורסים את תחתיות הארטישוק לפרוסות דקות ומכינים צלחת מרופדת במגבת נייר לספיגת השמן.
  4. מכניסים חלק מהפרוסות לתוך השמן החם ומניחים להן להיטגן כחמש דקות, או עד שהן מזהיבות היטב מכל הצדדים. כדאי להפוך את הפרוסות באמצע הטיגון. כדי שהצ'יפס ייצא פריך, יש לטגן רק חלק מהפרוסות בכל פעם.
  5. מוציאים את הצ'יפס המוכן למגבת נייר שהכנו, בוזקים מעט מלח גס ואוכלים מייד.