שתפו:

בטטות ברוטב צ'ילי ושמנת

צמחוני

בקלי קלות

תוספת גונבת הצגה

חיפוש מתכונים:

תארו לעצמכם שאתם נוסעים לטיול, מטיילים, נהנים ובערב יושבים עם השאר לארוחה שהתבשלה לצד המדורה. אף אחד לא מצפה לגדולות ואף יש כאלה שמביטים בחשדנות לתוך צלחת המרק שלהם. אתם עושים פווו ארוך ולוגמים. בדיוק שנייה לוקח לכם להבין שזה המרק הכי טעים שאכלתם בחייכם ואתם לא מצליחים לשים את האצבע על הסיבה המדוייקת. יש בו איזה טעם מעניין כזה, שמתגלגל על הלשון והופך את הכל לנפלא. בלוטות הטעם שלכם מיד עומדות על חקירה צולבת של הטבח. והטבח, מסתכל עליכם בחיוך סלחני ובעודו חושב שכל חייכם ניזונתם משניצלים קנויים ומנות חמות עונה שזה בסך הכל מרק ירקות פשוט, עם בצל, גזר, סלרי ועוד כל מיני. ואז, בפעם הראשונה בחייכם אתם מבינים שפגשתם את אהבת חייהן של בלוטות הטעם שלכם והסיבה לתחושת השיממון עד כה הייתה בנאלית לחלוטין: מעולם לא טעמתם סלרי בשום צורה שהיא.

בזמנו זאת הייתה תגלית מרעישה ומאז הרחבתי את מגוון הירקות במגירות המקרר, אל תספרו לסבתא, אבל לפעמים יש שם אפילו בטטות ודלורית. יותר מזה, העזתי להכין בטטות לארוחה משפחתית ואז זכיתי לראות את ההארה על פניהם. זה בסך הכל בטטות בשמנת וצ'ילי אבל כשאוכלים אותן בפעם הראשונה זה יכול להיות ממש טוב. נסו ואלי תגלו ביניכם חובבי בטטות שפשוט לא ידעו את זה על עצמם.

מרכיבים:
  • 500 גרם בטטות
  • שן שום
  • 1/4 כוס רוטב צ'ילי מתוק
  • 5 כפות רוטב סויה
  • עלים מענף טימין אחד
  • 1/4 כוס שמנת/קרם קוקוס
הכנה:
  1. מחממים את התנור ל-200 מעלות. מרפדים תבנית בנייר אפייה.
  2. מקלפים בטטות ופורסים אותן לפרוסות בעובי של אצבע. מניחים את פרוסות הבטטה בתבנית.
  3. יוצקים על הבטטות רוטב סויה, רוטב צ'ילי ושמנת, מפזרים עלי טימין ומוסיפים שן שום כתושה. מערבבים הכל יחד, עד לציפוי הבטטות.
  4. מכניסים את התבנית לתנור החם ואופים כעשרים דקות. לאחר מכן מוציאים את התבנית והופכים את פרוסות הבטטה. מחזירים לתנור, מגבירים את החום עד ל-250 ואופים עוד כעשר דקות. מגישים חם.

*  לגרסת פרווה, מחליפים את השמנת בחלב קוקוס או בשמנת צמחית.

** בסוף האפייה לא נשאר הרבה רוטב, הרוטב מצטמם ונספג בתוך הבטטות- אז אל תבנו עליו.