שתפו:

לחם בצל

מאפים

האורחים יבקשו מתכון

תוספת גונבת הצגה

חיפוש מתכונים:

אצלנו לא מדברים רע על לחם. מכבדים אותו באדיקות וביראת כבוד, כמו שאחרים מכבדים חוקי כשרות. החוק אומר שתמיד אוכלים לחם עם הכול: עם המרק (קדוש שני אצלנו), עם הסלט, עם הבשר ועם התוספות. אפילו הקינוח היה מורכב לפעמים מפרוסת לחם לבן עם חמאה וסוכר, ובעונה הטובה היו גם פרוסות אגס. לא אכלת לחם? ארוחת הצהריים שלך לא נחשבת, גם אם חיסלת חצי עוף עם תריסר תפוחי אדמה (הצלע האחרונה בשילוש הקדוש שלנו) ואתה עתיד להיענש בתחושת רעב עד לארוחת הערב.

להגנתנו ייאמר שזה פטנט מצוין כשאין מספיק אוכל או כשהוא פשוט לא טעים. הכול משתפר כשמערבבים איתו פרוסת לחם שיפון (טרי מאוד,חמים, עם קרום קשה ופנים לח וחמצמץ...תנו לי שנייה להתעשת) וחמאה טובה.

מכל הדברים שלמדתי להכין בעצמי, אבא שלי התרשם מכיכר פשוטה. לא עוגות קונדיטוריה מרובות שכבות, לא פלוב בוכרי "של גברים", אלא לחם בצל פשוט, נטול שושלת מחמצות וסטרטרים. כראייה לכך, הוא חוסל בלוויית חמאה וסכין בלי לטרוח לגעת בארוחת צהריים והמתכון נכנס אצלי לרשימת המועדפים.

 

מרכיבים:
  • 2 כוסות קמח לבן
  • 2 כוסות קמח מלא
  • כוס חלב
  • 2 כוסות בצל מגורר דק עם הנוזלים
  • 2 כפות סוכר חום
  • כף שמרים יבשים
  • 2 כפיות מלח
  • 4 כפות שמן זית
הכנה:
  1. מקלפים וחותכים לחתיכות גסות כשני בצלים גדולים. מעבדים את הבצל במעבד מזון עד שהוא נטחן דק. לחלופין אפשר לגרר את הבצל על פומפייה דקה.
  2. שמים את הקמח הלבן והקמח המלא בקערת המיקסר (עם וו לישה), יוצקים חלב, מוסיפים סוכר ושמרים יבשים, מערבבים מעט, עד שהשמרים מתפזרים בקמח.
  3. מוסיפים את הבצל המגורר, עם הנוזלים ולשים כדקה. מוסיפים את המלח והשמן וממשיכים ללוש כ-5 דקות נוספות, עד שבבצק נוצרים "חוטים" בזמן הלישה. באמצע, כדאי לעצור את הלישה ולגרד את תחתית הקערה עם מרית כדי לוודא שכל החומרים התערבבו היטב. הבצק אמור להיות רטוב ולא ניתן ללישה בידיים.
  4. מכסים את הקערה בניילון נצמד ומניחים במקום חמים. מתפיחים כשעה- שעה וחצי, עד שהבצק מכפיל את נפחו. 
  5. מדליקים את התנור ל-180 מעלות. מרפדים תבנית אינגליש קייק בנייר אפייה.
  6. מערבבים את הבצק להוצאת האוויר ומעבירים אותו לתבנית. מחליקים את למעלה עם יד או מרית רטובה ומשאירים אותו לתפוח שוב במקום חמים, כחצי שעה.
  7. מרתיחים מים, יוצקים אותם לקערה חסינת חום ומניחים אותה בתנור החם. שמים את התבנית עם הלחם בתנור ואופים כ 40-50 דקות. בעשר הדקות האחרונות, מוציאים את הקערה עם המים. הלחם מוכן כאשר הוא משמיע צליל חלול כשמקישים עם התחתית שלו. מוציאים את הלחם מהתבנית ומניחים להצטנן על רשת.