שתפו:

פשטידת חציל וגבינה כחולה

ללא פחמימות

צמחוני

בקלי קלות

חיפוש מתכונים:

היו היה חציל נחמד בשם מנחם, שהתחיל את חייו על שיח נאה. כל יום היה מתעורר לשמש חמימה, לוגם בשקיקה מהמים שבאדמה, ראשו ריק ממחשבות ומגרעינים מיותרים. הוא חי את חייו ללא שאיפות גבוהות, כל שרצה היה לערוב לחכו של מישהו כשיגיע זמנו לשבת על צלחת. סיפורים רבים שמע, החל מאלה שטוגנו בשמן והפכו לסביח וכלה באלה שנפלו לתוך טחינה, אך הכי פחד מהסיפור על האימאם שהתעלף, שכן הוא לא רצה להיות אחראי על מצבם הבריאותי של אוכליו. 

ימים עברו והוא נקטף מעט לפני שהבשיל לגמרי ואחרי נדודים, הגיע למקרר זר. חיש מהר, מצא לו חברות נפש בדמות עגבניות. גם הן כמהו לאור ולנחמה. יחד, חלמו כיצד יהפכו לתבשיל ממלא או לרוטב פסטה מעניין, אך הבשר והגמבות לא נראו בערבות המקרר הצחיחות. במקומם, פגשו בגבינות במידות טריות משתנות. "איכס, אל תדבר איתן, בטח ההיא נגעה בגרביים והשנייה בכלל פגת תוקף," העגבניות מרפקו את החציל בעצבנות. אך החציל שהרגיש משיכה לא מוסברת לגבינות וידע כי ימיו היפים ספורים, חיבק את הגבינות ואמר, "תיכף גם אני אהיה פג תוקף, ואז מה? בואי, זאת ההזדמנות שלנו". העגבניות האדימו ונשארו בשלהן.

דקות עברו ומשולחן המטבח הגיעו דיווחים, החציל נקלה! הגבינות פוררו! יש שמועות על 3 ביצים שבורות! "בטח נרקח שם משהו טעים ואז אין מצב שהוא יחזור" חשבו העגבניות בעגמומיות, "אנחנו חייבות להיות חלק מזה". בנחישות הן זינקו על הפשטידה, רגע לפני שזו נכנסה לתנור. "אח, הדברים שעושים בשביל אהבה". לחשו שניות לפני שנצלו.

מרכיבים:
  • 3 חצילים בינוניים
  • 500 גרם גבינה לבנה
  • גביע שמנת חמוצה
  • 3 ביצים
  • 100 גרם גבינת דנה בלו (או כל גבינה כחולה שאוהבים) ועוד קצת לקישוט
  • 150 גרם גבינה צהובה
  • מלח, פלפל שחור גרוס
  • שמן זית לשימון התבנית
  • 3 עגבניות לקישוט
הכנה:
  1. קולים חצילים בתנור, עד שקליפתם שרופה והתוכן רך, כ-40 דקות על החום הכי גבוה. מוציאים, עושים חתך בתחתית החציל לסינון הנוזלים ומניחים במסננת עד שהם מתקררים.
  2. מדליקים את התנור ל-170 מעלות ומשמנים תבנית בשמן זית.
  3. מגרדים את תוכן החצילים בכף, קוצצים ומעבירים לקערה. 
  4. מפוררים את הגבינה הכחולה, מגרדים את הגבינה הצהובה ומוסיפים את שתיהן לקערה עם החצילים. מוסיפים את הביצים, גבינה לבנה ושמנת חמוצה. מתבלים במלח ובפלפל שחור ומערבבים היטב.מעבירים את הבלילה לתבנית המשומנת ומיישרים.
  5. פורסים דק עגבניות. מסדרים אותן על הבלילה, מקשטים בפלפל שחור ובפירורי גבינה כחולה ומכניסים לתנור החם לחצי שעה, עד שהמרכז של הפשטידה לא רוטט. בסוף האפייה אפשר להגביר את חום התנור, על מנת שהיא תקבל צבע יפה.