שתפו:

עוגת גבינה ללא סוכר

ללא פחמימות

מתוקים

יותר מהר מלהזמין פיצה

חיפוש מתכונים:

אוכל בשבילי זאת אהבה. נכון, זאת אמירה בנאלית ושחוקה, אבל אצלי זאת ממש המציאות ואני מסרבת להתנצל עליה. זה עושה לי טוב כאשר מישהו מחייך כי הוא מבין שזכרתי איזה בקשה קולינרית, לעיתים מופרכת. ואין דבר מספק יותר בשבילי משתי מילים פשוטות: "נשאר עוד?" ברור לכולם שמדובר על אגואיזם טהור, אבל לא פגשתי הרבה שהתנגדו לפרלינים, עוגיות או מאפים מלוחים במילוי 'איך ידעת שזה בדיוק מה שאני אוהב?'

אנשים מפגינים אהבה במתנות, תמונות סלפי, חיבוקים ומגע. בעיני אין דבר שמביע את זה יותר טוב משעה במטבח ואריזה יפה. לכן, כשקיבלתי ליום הולדת שלי עוגת גבינה נטולת פחמימות, אחרי שחצי שנה לא נגעתי בעוגות, הרגשתי שזאת המתנה היפה ביותר שמישהו הכין למעני. עובדה, אני זוכרת את זה עד היום ומתרגשת מהזיכרון הזה. הפעם אני הייתי עם הדרישות המופרכות (ללא סוכר, ללא גלוטן וללא מיליון דברים אחרים), עם המבט המופתע ומוצפת הכרת תודה. ואני חייבת להגיד שזה מאוד נעים להיות בצד השני. אז למרות שזה היה מזמן, תודה ענקית, זה היה נפלא! (אתה יודע מי אתה)

מרכיבים:
  • 750 גרם גבינה לבנה 5 או 9 אחוז
  • גביע שמנת חמוצה
  • 6 ביצים
  • ממתיק בכמות השווה לכוס סוכר (למשל 3 כפיות של סוכרלוז נוזלי)
  • כפית תמצית וניל
  • 4 כפות קורנפלור
  • קורט מלח
הכנה:
  1. מחממים תנור ל-150 מעלות. מרפדים תבנית בנייר אפייה, עוטפים אותה בנייר כסף מבחוץ ומניחים בתבנית גדולה יותר שיכולה להכיל אותה בשלמותה. מרתיחים מים בקומקום.
  2. מפרידים ביצים. 
  3. מערבבים בקערה חלמונים, גבינה לבנה, ממתיק, תמצית וניל, שמנת חמוצה וקורנפלור לתערובת אחידה.
  4. בקערה אחרת, מקציפים את החלבונים לקצף יציב עם קורט מלח. 
  5. מעבירים כשליש מכמות הקצף לקערה עם הגבינה ומערבבים היטב. מוסיפים את יתרת הקצף ומקפלים ועדינות, עד שהבלילה אחידה. מעבירים לתבנית המרופדת בנייר אפייה.
  6. מניחים את התבנית עם הבלילה בתוך תבנית גדולה יותר, יוצקים מים רותחים לתוך התבנית הגדולה ומעבירים לתנור. אופים ב-150 מעלות כ-50 דקות. אם רוצים עוגה יבשה יותר, אופים כשעה.
  7. שומרים במקרר כארבע שעות לפני האכילה.