שתפו:

שום קונפי

האורחים יבקשו מתכון

צמחוני

בקלי קלות

חיפוש מתכונים:

כמעט כולם מכירים את ה"טריק" המשדרג של הוספת קמצוץ מלח לכל מנה עם שוקולד. הקמצוץ הזה הוא שמעמיק ומדגיש את הטעם של המנה ובמקביל כרוך במאמץ ובעלות אפסיים. אם מכירים מספיק טיפים כאלה, האוכל היומיומי שמכינים הופך לטעים ומיוחד יותר, מבלי להשקיע מאמץ רב. הנה עוד 9 טריקים שאני משתמשת בהם כל הזמן:

1. אם מותר לשים מלח בשוקולד, למה לא לשים קמצוץ סוכר בירקות? כשצולים ירקות מתקתקים מטבעם בתנור ומוסיפים להם קמצוץ סוכר, טעמם מודגש ועמוק יותר.

2. ואם כבר צולים ירקות, חשוב קודם לערבב אותם עם מעט שמן טוב ורק אז להוסיף את התבלינים. כך, התיבול ממש יידבק לירקות והם יהיו טעימים יותר.

3. אל תזרקו קליפות של פרמזן וגבינות קשות אחרות, אם תקפיאו אותן (במיכל אטום, כמובן), תוכלו להוסיף אותן לרטבים או למרקים ולקבל טעם עשיר יותר.

4. בנוסף לקליפות של גבינה, אפשר להקפיא שאריות לחם/לחמניות. יש אינספור שימושים ללחם ישן, החל מפירורים וקרוטונים וכלה במרקים ורטבים סמיכים יותר ללא עזרתם של מוצרי חלב.

5. נסו להוסיף קורט קינמון למתכונים עם פטריות. הטעם יהפוך למורכב  ומעניין יותר.

6. לטעם מעניין נוסף, נסו להוסיף קמצוץ סודה כשמטגנים בצל לתבשיל או מרק. 

7. רוצים להרשים אורחים עם סביצ'ה/ קרפצ'יו דקים מאוד? פורסים את הדג או הבשר לפרוסות, מניחים בין שתי שקיות סנדוויץ' או ניילון נצמד ומשטחים אותן עם הצד השטוח של פטיש שניצלים או מערוך.

8. הכינו חומץ בלסמי מצומצם. זה אחד הדברים הפשוטים שאפשר להכין והוא משפר מנות ומוסיף רושם ידוע: מבשלים בקבוק חומץ בלסמי עם 2-3 כפות סוכר (חום או רגיל) על אש קטנה, עד שהוא הופך לסירופ סמיך. את הבלסמי המצומצם שומרים באותו הבקבוק במקרר די הרבה זמן...

9. טיפ "כמו במסעדה" נוסף הוא הכנה של שום קונפי, גם הוא נפלא על הכול. טוב, אולי לא על תותים ועוגות שוקולד, אבל קשה להיות מושלמים. 

מרכיבים:
  • שיני שום קלופות
  • שמן זית
  • ענף או שניים של רוזמרין טרי
הכנה:
  1. מקלפים שיני שום ומעבירים לסיר. מוסיפים ענף רוזמרין טרי לכל 4 ראשי שום, מכסים בשמן זית.
  2. מבשלים על אש בינונית עד ששיני השום משחימות מעט.
  3. מוציאים את הרוזמרין ומעבירים לצנצנת נקייה את השום והשמן. שומרים במקרר.

* השמן טוב לשימוש ואין צורך לזרוק אותו לאחר בישול השום.